SERWIS AMORTYZATORÓW ROWEROWYCH I TRIALOWYCH

Zadbaj o komfort i bezpieczeństwo jazdy

Większość rowerów górskich, trekkingowych i crossowych jest wyposażona w amortyzatory, które znacząco poprawiają komfort jazdy oraz przyczepność kół do podłoża. Aby działały sprawnie i niezawodnie, wymagają regularnej konserwacji. Jak dbać o amortyzatory i jak często przeprowadzać serwis?

​Regularna konserwacja amortyzatorów w motocyklach trialowych, takich jak TRS czy Electric Motion, jest kluczowa dla zapewnienia optymalnej wydajności i bezpieczeństwa podczas jazdy. Amortyzatory odgrywają istotną rolę w absorbowaniu wstrząsów oraz utrzymaniu przyczepności kół do podłoża, co jest niezbędne w wymagających warunkach trialowych.

Zbliżenie na przednią część ramy roweru górskiego

Godziny otwarcia serwisu:

Poniedziałek – Piątek 9:00 – 17:00

Rodzaje amortyzatorów i ich serwis

W rowerach i motocyklach stosuje się dwa główne typy amortyzatorów:

  • powietrzne – precyzyjne i lekkie, ale wymagające regularnej kontroli ciśnienia oraz okresowego serwisu tłumika i uszczelek.
  • sprężynowe – prostsze w budowie, ale również wymagające czyszczenia, smarowania oraz sprawdzania stanu sprężyny i tłumienia.

Serwis może obejmować czyszczenie, wymianę oleju, smarowanie uszczelek oraz kontrolę wszystkich elementów tłumiących i sprężynujących.

Regularna konserwacja to klucz do długiej żywotności zawieszenia i uniknięcia kosztownych napraw.

Kiedy warto serwisować amortyzator?

Amortyzatory rowerowe i motorowe, zarówno przednie, jak i tylne, wymagają okresowych przeglądów.

W motorach TRIAL

Przednie amortyzatory (widelec):

  • 2 razy w roku – jeśli jeździsz często i intensywnie (np. treningi, zawody, jazda w trudnym terenie).
  • 1 w roku – przy umiarkowanym użytkowaniu (rekreacyjne wypady, jazda kilka razy w miesiącu).

Tylny amortyzator (damper):

  • 1 w roku – niezależnie od intensywności jazdy.

W rowerach

  • podstawowy serwis warto wykonać co 25–50 godz. jazdy
  • pełny przegląd co 100 godzin lub przynajmniej 1 w roku

Ile kosztuje serwis amortyzatora?

Cena kompleksowego serwisu nie obejmuje zestawu naprawczego, czyli uszczelniaczy o-ringów, x-ringów, podkładek, wkładu wentla.

W przypadku wykrycia nadmiernego zużycia dodatkowych komponentów, takich jak uszczelki kurzowe, tuleje ślizgowe, membrany czy sprężyny, ich wymiana jest konsultowana z właścicielem po dokładnej inspekcji amortyzatora.

Koszty związane z takimi dodatkowymi naprawami zależą od stopnia zużycia i są ustalane indywidualnie.

CENNIK SERWISU AMORTYZATORÓW

Niniejszy cennik ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.

CENNIK SERWISU AMORTYZATORÓW TRIALOWYCH

Amortyzatory przednie

550 zł

  • sama usługa z olejem
    + koszty zestawu naprawczego

Tylny damper

550 zł

  • serwis z olejem
    + koszty zestawu naprawczego

Regulamin serwisu amortyzatorów – Michał Pyzowski PYZOWSKI SPORT

1. Zakres usług i standardy jakości

W serwisie Michał Pyzowski PYZOWSKI SPORT oferujemy kompleksową obsługę amortyzatorów, tłumików i regulowanych sztyc. Naszym celem jest przywrócenie ich pełnej sprawności technicznej, z zachowaniem parametrów fabrycznych. Korzystamy wyłącznie z oryginalnych części zamiennych oraz dedykowanych narzędzi serwisowych, a priorytetem jest dla nas jakość wykonania i bezpieczeństwo użytkownika.

2. Warunki przyjęcia zlecenia

Serwis przyjmuje zlecenia wyłącznie od osób pełnoletnich. Firma nie ponosi odpowiedzialności za działania osób niepełnoletnich korzystających z danych kontaktowych dorosłych klientów (np. telefon, e-mail), ani za skutki wynikające z takich działań.

3. Czystość sprzętu

Przed przekazaniem amortyzatora lub innego komponentu do serwisu, klient zobowiązany jest dostarczyć go w stanie czystym.
W przypadku mocnych zabrudzeń naliczana jest dodatkowa opłata za mycie, zgodna z aktualnym cennikiem.

4. Diagnoza i kosztorys

Każda usługa serwisowa rozpoczyna się od szczegółowej analizy technicznej. Na podstawie diagnozy informujemy klienta o zakresie wymaganych prac oraz przedstawiamy kosztorys – osobno za robociznę i części.
 Koszt usługi może obejmować:

  • robociznę (m.in. demontaż, diagnoza, naprawa, montaż, test końcowy),
  • części zamienne i zestawy naprawcze niezbędne do przywrócenia pełnej funkcjonalności.

5. Akceptacja i płatność

Realizacja zlecenia następuje po akceptacji warunków oraz opłaceniu faktury proforma. Czas naprawy zależy od dostępności części i aktualnego obciążenia serwisu. Może on zostać wydłużony w przypadku konieczności sprowadzenia rzadkich komponentów.

6. Rezygnacja lub brak możliwości naprawy

W sytuacji, gdy:

  • klient nie zaakceptuje wyceny lub warunków naprawy,
  • koszt naprawy przekracza wartość sprzętu i klient rezygnuje,
  • części zamienne są niedostępne u producenta,

serwis pobiera opłatę diagnostyczną. Opłata ta obejmuje czas pracy serwisanta oraz przygotowanie sprzętu do oceny technicznej. W takich przypadkach sprzęt jest zwracany w stanie zdemontowanym – nieposkładanym.

7. Bezpieczeństwo użytkowania

Niesprawny lub niekompletny sprzęt może stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia. Firma nie ponosi odpowiedzialności za dalsze użytkowanie nieserwisowanego sprzętu.

8. Pozostawienie sprzętu bez naprawy

Jeśli klient zdecyduje się nie odbierać zdemontowanego sprzętu po diagnozie, może pozostawić go w serwisie – w takim przypadku nie naliczamy opłaty diagnostycznej.

9. Przerwanie naprawy

W razie rezygnacji z dalszej naprawy po jej rozpoczęciu, klient jest zobowiązany pokryć koszty dotychczas wykonanych prac oraz zużytych części

10. Odbiór sprzętu

Naprawiony sprzęt należy odebrać w ciągu 14 dni od momentu poinformowania o zakończeniu usługi. Po tym terminie mogą zostać naliczone dodatkowe koszty magazynowania, zgodnie z obowiązującym cennikiem.

Partnerzy:

logo brose
logo Trial Sklep